Lördag

Nu på förmiddagen vet jag inte vad dagen har att erbjuda...
Kanske ska man ner till stan en sväng och handla dessa
underbara gual tomater som jag inte kan få nog av!
Sen har jag kommit på att det kanske är dags att inhandla
kräftor till ikväll med, jag är alltid den som är i sista stund..
men min mor är klok hon säger att dom kommer tina
om jag lägget dem i vatten! Och det tror jag faktiskt på.

Kvällen vet jag på ett ungefär vad som kommer erbjudas förutom
dricka och kräftor en hel del skratt och nya människor! Ska bli trevligt!
Men att förut spå kvällen det tror jag inte att jag göra utan det som händer
det händer.

Kvällen som var igår så var det mycket VM i friidrott vilket
regnet förstörde, så att höjdhoppet med Linus sköts upp
och började vid 21, han kom på 5 plats vilket är Sveriges bästa
placering i detta VM, men jag tänker inte räkna bort Alhaji Jeng
föräns han har hoppas final i stavhopp, vilket jag missar men det kan jag
ta. Jag satt igår och hoppades på en superfinal på 400 metrer mellan
Wariner och Merritt två Amerikanare som kämpade om guldet, men det
blev inte så spännade som jag hade hoppats på, Merritt vann inte överlägset
men rätt så klart. 200 meter damer van Felix från USA sitt tredje raka guld,
och hon är bara 23 år. Kanske den kvinnliga Bolt. Imorgon söndag är det en
rafflande final i spjut mellan Norge och Finland Torkildsen och Pitkimäki.
Där tror jag att det är Norge som gå segrande ur den duellen.

Nu ska jag i alla fall göra mig i ordning. Min systerson Casper har fotbollscup idag
men jag vet inte riktigt om jag ska åka ut dit. Jag får invänta ett samtal från min syster
och höra när hon ska ut dit och kolla. Barnen har sin pappa helg nu. 

" En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket"
Nalle Puh-den kloka björnen.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0